Za udobje je poskrbljeno.
Ko so pred slabimi šestimi leti Daniel Krauss, Jochen Engert in Andre Schwämmlein ustanovili podjetje Flixbus, so lahko le upali, da bo njihovo avtobusno podjetje postalo eno vodilnih v Evropi.
Ambiciozna poslovna zamisel se jim je uresničila. Danes ima Flixbus 100.000 dnevnimi povezavami do 800 destinacij največjo mrežo prevozov v Evropi, vstopila pa je tudi na slovenski trg.
Petintrideset destinacij
Šest slovenskih mest je od prejšnjega četrtka neposredno povezanih s 35 destinacijami na Hrvaškem, v Nemčiji, Avstriji in Italiji. Avtobusi ne bodo vozili le iz Maribora in Ljubljane, ampak bodo svojo pot začeli tudi v Portorožu, Kopru, Postojni in na Bledu, kar kaže, da poleg rednih potnikov ciljajo tudi na turiste. Tako za "navadne potnike" kot turiste pa so bistveni elementi potovanja hitrost, udobje in cena.
V Münchnu je Flixbus začel s štirimi zaposlenimi, danes jih je v družbi tisoč, poleg njih pa še štiri do pet tisoč voznikov lokalnih partnerjev. Na sodobnih avtobusih sta vedno dva nadstandardno usposobljena voznika. Njihov poslovni model temelji na sodelovanju z regionalnimi avtobusnimi podjetji.
Ko slovenski potnik pomislili na prevoz z avtobusom, dobi glavobol ob misli na utrujajoče cijazenje in številne postanke. Flixbus se seveda ne more kosati s hitrim vlakom, za prevoz z avtobusom pa ne moremo reči, da je počasen. Če, na primer, z avtom porabimo od Ljubljane do Dunaja dobre štiri ure, bomo s Flixbusom za to pot porabili približno uro in pol več. In če pot z avtom do Berlina traja okoli 10 ur, nam pri Flixbusu zagotavljajo, da bomo v nemški prestolnici v trinajstih urah. Znosno. Še posebej, če izberemo nočno različico, po kateri na avtobus vstopimo ob 2. uri ponoči na glavni avtobusni postaji v Ljubljani in med vožnjo lepo zaspimo – kar je dodatna prednost vožnje z avtobusom, ob predpostavki udobnih sedežev in prostora za stegnjene noge. Kolikor smo lahko na hitri preizkusili, sta oba kriterija pri izpolnjena,
Spremembe vozovnice so možne tik pred zdajci
Flixbus ponuja brezžično internetno povezavo z enako vstopno kodo na vseh avtobusih, vtičnice med sedeži, dva kosa prtljage brezplačno, vozovnice pa je moč kupiti preko spleta (in v papirni obliki niso nujne) ali na avtobusnih postajah ter turističnih agencijah. Koristna je tudi njihova mobilna aplikacija, s katero lahko potniki preverjajo morebitne zamude, zasedenost in najnovejše informacije. Vozovnico je moč petnajst minut pred odhodom brezplačno odpovedati ali spremeniti.
Dotaknimo se še ene pomembne točke, če ne celo najpomembnejše – cene. Vodja poslovnega razvoja pri Flixbusu Dean Čebohin pravi, da so njihovo vodilo nadstandardne storitve, prizna pa, da so ugodne cene bistven del ponudbe Flixbusa. Cene niso fiksne. Odvisne so od različnih dejavnikov (časa nakupa – nakup dva meseca pred odhodom je praviloma cenejši od nakupa v zadnjem tednu, dneva v tednu – ponedeljek ali torek sta v večini primerov cenejša kot sobota ali nedelja, zasedenost, …).
Prostovoljni eko prispevki
Za vožnjo iz Ljubljane do Münchna, Zagreba, Reke ali Benetk je treba odšteti od 9 evrov naprej, do Milana 25, do Berlina 31 evrov. Do Dunaj bo avtobus dvakrat dnevno, do Zagreba petkrat, do Münchna pa kar sedemkrat na dan. Okoljsko ozaveščeni lahko tudi delček (od enega do treh odstotkov) cene vozovnice prostovoljno namenijo za kompenzacijo izpustov ogljikovega dioksida. Prispevi so vloženi v projekt zaščite okolja.
Komentarji