Kot kažejo podatki Slovenskega filmskega centra, bo letos na domačem filmskem področju kar živahno. Gledalci lahko od začetka januarja 2022 v slovenskih kinematografih že gledajo celovečerni igrani film Zastoj (r. Vinko Möderndorfer), od sredine februarja dokumentarni film Iskre v času – Svetovni računalniški podvig (r. Jurij Gruden), 24. festival dokumentarnega filma se je odprl z mednarodno odmevnim prvencem Odpuščanje (r. Marija Zidar) in sklenil s slovensko premiero filma Smučarske sanje (r. Haidy Kancler).

Sredi marca prihaja v distribucijo dobitnik nagrade za najboljši film na zadnjem Festivalu slovenskega filma Prasica, slabšalni izraz za žensko (r. Tijana Zinajić), aprila pa mladinski film Vesolje med nami (r. Rahela Jagrič Pirc). V letošnji kinematografski distribuciji bodo še filmi: Inventura (r. Darko Sinko), letošnji berlinski predstavnik Moja Vesna (r. Sara Kern), dolgo pričakovani mladinski Gajin svet 2 (r. Peter Bratuša), film ceste Dedek gre na jug (r. Vinci Vogue Anžlovar), družinski božični film Kapa (r. Slobodan Maksimović), film Jezdeca (r. Dominik Mencej), v katerem nastopa letošnja vzhajajoča zvezda evropskega filma Timon Šturbej, eksperimentalni film Ptičar (r. Robert Černelč) in dokumentarec Konoplja osvobaja (r. Miha Čelar).

SNEMALO SE BO

V letu 2022 bo padla prva klapa petih igranih celovečernih filmov: Opazovanje (r. Janez Burger), Vzornik (r. Nejc Gazvoda), Poslednji heroj (r. Žiga Virc), Skriti ljudje (r. Miha Hočevar) in Odrešitev (r. Sonja Prosenc).

Nataša Bučar (direktorica SFC)_foto Katja Goljat2
Katja Goljat
Nataša Bučar, direktorica Slovenskega filmskega centra

Direktorica SFC Nataša Bučar pa poudarja aktualne mednarodne uspehe nacionalnega filma: »Naši filmi so v letu 2021 prejeli kar 78 mednarodnih nagrad, med katerimi izstopa velika nagrada za kratki film Sestre v Clermont-Ferrandu. Zelo uspešno so slovenski filmi pričeli tudi letošnje leto, s svetovno premiero celovečernega igranega filma Moja Vesna na Berlinalu, v tekmovalnem programu Generation Kplus. Močno se je povečal tudi interes tujih produkcij za snemanje v Sloveniji, kar se ponuja tudi kot velika priložnost za gospodarsko okrevanje po koronskem obdobju. Uspehi dokazujejo, da imamo na nacionalnem filmskem področju ogromno potenciala. Če ga želimo v polnosti izkoristiti moramo ponuditi ustrezno okolje, predvsem pa znatno povečati finančna sredstva, ki jih za film namenjamo v Republiki Sloveniji. Upam in želim si, da bo filmsko in avdiovizualno področje postalo gospodarska in kulturna prioriteta prihodnjega obdobja.«