Skupaj s prav tako nesramno bogatim poslovnim genijem Warrenom Buffettom sta namreč pred dvema letoma začela kampanjo ''Giving Pledge'', v kateri sta podobno bogate ljudi poskušala prepričati, naj se v dobrodelne namene odrečejo polovici svojega bogastva. Navsezadnje nekdo, ki ima pod palcem 40 milijard tudi z dvajsetimi ne bo ravno reven. Kljub začetnim težavam jima je ideja odlično uspela, saj sta nedavno prepričala še 11 milijarderjev, tako da se je skupno število udeležencev akcije povečalo na 92. Na seznamu dobrodelnežev ki se bodo odrekli polovici premoženja je med drugim tudi generalni direktor Netflixa Reed Hastings.

Cilj kampanje je seveda, da vsak bogataš polovico premoženja nameni za različne dobrodelne organizacije, s tem da lahko filantropi sami izberejo projekte, v katere verjamejo in jim podarijo denar. Zaenkrat sicer še ni jasno, kakšen učinek ima kampanja, a Gates verjame, da bodo donatorji aktivno sodelovali pri upravljanju z denarjem in tako še povečali njegov potencial.

Nekateri pa dvomijo, da bo imela kampanja zares močan vpliv. Ustanovitelj spletne strani Salesforce Marc Benioff je eden izmed skeptikov. Poudarja namreč, da sta od začetka projekta minili že dve leti, a na vidiku ni nobenih večjih projektov, ki bi bili neposredna posledica darovanja. Benioff je sicer 100 milijonov dolarjev podaril otroški bolnišnici, a se ni pridružil Gatesovi akciji. Nemški ladijski mogotec Peter Kramer pa meni, da bi morali že tako ali tako bolj obdavčiti bogastvo, tako da bi lahko javnost sama odločala, za kakšne namene se denar pravzaprav porabi. Po njegovem mnenju o tem, kar gredo milijarde dolarjev pač ne bi smela odločati samo peščic posameznikov, tudi če so prav oni darovali denar.

Sredstva za dobrodelne namene so se lani v ZDA sicer povečala za štiri odstotke, na zdajšnjih 298 milijard dolarjev. Gates pa pri svojem projektu ''Giving Pledge'' donacijam ne sledi, saj verjame, da jih bodo milijonarji in milijarderji namenili za dobre dobrodelne projekte.