Evropsko avtomobilsko industrijo pesti slaba prodaja električnih avtomobilov in velika vlaganja v to vrsto mobilnosti, ki se zdaj ne vrača, zato avtomobilske tovarne tolčejo rdeče številke, odpuščajo delavce in celo zapirajo tovarne. Dodatna grožnja so tudi cenejši kitajski avtomobili, ki se vedno bolj agresivno uveljavljajo na evropskem trgu, za dodatne sive lase vodilnim pa zdaj skrbi tudi Donald Trump.

Prizadete bi bile tri nemške znamke

Če bo uspel doseči povečanje uvoznih dajatev za evropske avtomobile, bi to povzročilo, po analizi svetovalnega podjetja Kearney, med 3,1 in 9,5 milijard evrov (odvisno od višine dajatev) dodatnih stroškov za izvoznike avtomobilov. Vprašanje je, ali bi tovarne te stroške lahko kompenzirale same ali pa bi jih prevalile na končne kupce v obliki višjih cen vozil.

avtomobil, proizvodnja, proizvodna linija
Profimedia
Avtomobilska industrija v Evropi je pred velikimi preizkušnjami.

Posebej bi to prizadelo tri pomembnejše nemške tovarne, Volkswagen, BMW in Mercedes, ter njihove dobavitelje, saj ti skupaj v ZDA na leto izvozijo okoli 640.000 avtomobilov. Po oceni Kerneyja bi se prenos teh stroškov na končnega kupca najbolj poznal v manjši prodaji električnih avtomobilov. Po drugem scenariju pa bi ti višji stroški še kako obremenili dobavitelje sestavnih delov, saj bi tovarne sprva skušale dodatne obremenitve kompenzirati same oziroma na plečih dobaviteljev. To pa je način delovanja, ki v avtomobilski industriji ni nič nenavadnega, menijo v podjetju Kearney.

Podobno se je lotil tudi Mehike, Kanade in Kitajske

Retorika Donalda Trumpa do EU je v zadnjem času vedno bolj ostra, prihajajoči predsednik ZDA namreč grozi po sistemu »kupujte pri nas več nafte in plina, sicer vam bomo vrnili z višjimi carinami«, na drugi strani pa želi spodbuditi ameriško avtomobilsko industrijo, da bi kupci več kupovali domače avtomobile saj bi s tem tudi ustvaril več delovnih mest v ZDA. S carinami grozi tudi Mehiki in Kanadi, za uvoz njihovih izdelkov bi carina znašala 25 odstotkov, za kitajske izdelke pa bi carine še povečal za deset odstotkov.