Urša MIvšek SItar na prvi slovenski NFT konferenci
Anja Grabar
Urša MIvšek SItar na prvi slovenski NFT konferenci

Pod sloganom »Resni NFT pogovori, divje napovedi in zabava!« se je zvrstila serija predavanj in art panelov z namenom tehnologijo nezamenljivih žetonov in neskončno možnosti uporabe predstaviti vsem, ki jih zanimata komunikacija in poslovanje prihodnosti. Ob tem smo se z direktorico agencije April 8 Uršo Mivšek Sitar pogovarjali o NFT-jih, kako delujejo, zakaj jih kupiti, kakšno vlogo imajo v marketingu …

Kaj je NFT in kako nezamenljivi žetoni delujejo?

Non-fungible token oziroma NFT je unikatni žeton, ki je nezamenljiv, kar pomeni, da ga ni mogoče zamenjati z enakim žetonom, torej drugim NFT-jem. Tako se NFT tudi razlikuje od večine kripto kovancev oziroma žetonov, ki so zamenljivi – en kovanec ETH je enak kateremukoli drugemu. NFT si lahko predstavljamo kot digitalno lastništvo umetniških, glasbenih in drugih del, ki imajo edinstveno vrednost in z njimi trgujemo na tehnologiji veriženja blokov (blockchain).

Menite, da so NFT-ji zgolj trend ali korak v prihodnost?

Zagotovo oboje. Trend postane korak v prihodnost, ko ga začne udejanjati več akterjev iz različnih sfer. Čeprav trenutna situacija na področju vrednosti NFTj-ev in kriptovalut ni najbolj briljantna, pa so NFT-ji še vedno izredno pribljubljen trend. Vsi, ki jih uporabljamo v marketingu, jih vidimo kot izredno edinstvene gradnike komunikacije v prihodnosti. Obenem pa predstavljajo tudi eno izmed pomembnejših stičnih točk med realnim in virtualnim svetom oziroma pomemben element meta svetov.

Zakaj kupiti NFT?

Razlogov je več. Sprva so se NFT-ji kupovali zaradi investicij oz. možnosti zaslužka. Ampak popularni so bili tisti, ki so imeli v sebi oziroma v zgodbi, ki je bila stkana okrog njih, nekaj posebnega, neko edinstveno dodano vrednost (uporabnost) ali pa so bili le tako zelo zanimivi in drugačni. Kupil si jih enostavno tudi zato, ker so ti prinesli nekaj, česar nisi mogel dobiti nikjer drugje na katerikoli drug način.

NFT-ji postajajo vse bolj zaželeno orodje v marketingu. Kako se lahko podjetja in blagovne znamke s pomočjo NFT-jev približati uporabniku?

Marketing neprestano išče nove načine komuniciranja z uporabniki in NFT-ji so le eden izmed teh novih načinov. V prvi fazi jih uporabljajo tehnološko bolj napredna podjetja, ki preko njih nagovarjajo novo ciljno skupino. Tisto, ki je morda z drugimi komunikacijskimi orodji in aktivnostmi ne morejo doseči.

Kako pa so NFT-ji z vidika zakonodaje?

Trenutno gre še vedno za nekoliko sivo področje in vse še ni pokrito z zakoni in regulacijami. Regulacija znotraj Evropske unije se v zadnjih dveh letih dogaja po fazah – v prvi fazi se je usmerila na kriptovalute, v zadnjem času pa jo želijo razširiti tudi na vedno bolj popularne NFT-je.