Avtomobilski proizvajalci tako zaposlujejo posebne strokovnjake, tako imenovane aroma kemike, ki so zadolženi za ustvarjanje prepoznavnega in prijetnega vonja. Ta zagotavlja, da se bo potencialna stranka počutila sproščeno in udobno, pogosto pa se ne bo niti zavedala, zakaj.
"Vonj novega avtomobila ne sme biti premočan in mora ustrezati avtomobilu," je pojasnil Vincenzo Luca iz nemškega združenja za tehnično kakovost vozil TÜV. "Cvetlični vonj bi lahko kupca odvrnil prav tako kot vonj, povezan z različnimi vrstami plastike," je pojasnil.
Da avtomobili v razstavnih salonih primerno dišijo, proizvajalci in prodajalci pogosto poskrbijo s trakovi odišavljenega blaga, ki so podstavljeni pod sedeže, ali z diskretno vstavljenimi razpršilci.
"Prvi vtis igra veliko vlogo, še posebej če stranka vonj oceni za neprijeten," je pojasnil Michael Franke iz največjega evropskega avtomobilskega proizvajalca Volkswagen. Da bi se izognili neprijetnim vonjavam, se proizvajalci pri opremljanju notranjosti vozila tako odpovejo določenim materialom.
Mercedes-Benz ima celo ekipo, ki se odloča o materialih in njihovi uporabi v notranjosti avtomobila - od tekstila, lesa in gume do sintetičnih materialov. Standardiziran postopek analize je družbe razvila že leta 1992, od takrat pa ga stalno razvija.
Materiale, ki bi jih lahko uporabili v novem vozilu, tako nepredušno zaprejo v steklene kozarce in jih segrejejo na 80 stopinj Celzija - podoben učinek je dosežen v avtomobilu, ki dalj časa stoji na soncu. Nato jih pustijo, da se ohladijo, nakar strokovnjaki materiale vonjajo in jim podelijo ocene od ena, kar je najboljša ocena, do šest. Test prestanejo le materiali, ki imajo oceno največ tri.
"Namen je ustvariti prijetno aromo, ki je kar se da nevtralna," je pojasnila nekdanja članica ekipe Claudia Schempp. "Edini material, ki lahko napravi zavestni vtis v Mercedes-Benzu, je usnje," je še dodala.
Podobno pri Audiju pri snovanju vsakega avtomobila preučijo okoli 500 materialov, da bi ustvarili kar se da nevtralen vonj. "Nikoli ne bo avtomobila, ki ne diši po ničemer. Ljudje tega nočejo," je poudaril vodja Audijeve ekipe Heiko Lüssmann-Geiger.
Sicer pa priznavajo, da številni avtomobili še vedno - smrdijo. Predvsem do tega pride, kadar so uporabljeni poceni materiali, kar se zgodi predvsem pri avtomobilih nižjega cenovnega razreda. Kupcem takih avtomobilov še vedno ostane na voljo velik izbor osvežilcev in dišav, narejenih posebej za avtomobile.
Komentarji