Po nespametni gradnji hitre ceste čez Rebernice in Vipavsko dolino brez protivetrne zaščite (na odseku z najmočnejšo burjo v državi) in letih prepričevanja primorskih občin in gospodarstva, da se z vsako zaporo dela velika škoda, je Dars letos spomladi končno podpisal pogodbo za postavitev protivetrnih ograj in obenem obnovo 15 let stare hitre ceste.
Ker je med čakanjem na ograje cesta postala že dotrajana, so se na Darsu odločili, da bodo obnovili tudi hitro cesto od Razdrtega do Vipavskega Križa. V prvem sklopu bodo postavili prvi del ograj, preplastili šest kilometrov ceste med Razdrtim in Vipavo ter postavili novo pilotno steno Rebernice. Ta dela bosta za dobrih 30 milijonov (brez davka) izvedli družbi Kolektor CPG in Petrič, dokončati pa bi jih morali v 58 tednih.
Županom uspelo, kar ni uspelo reševalcem
V drugem delu obnove bodo postavili dodatne protivetrne ograje, preplastili preostale štiri kilometre med Razdrtim in Vipavo ter obnovili konstrukcijo ceste med Vipavo in Ajdovščino. Javno naročilo za ta del še ni končano, bo pa izvajalec moral dela končati v 63 tednih. Za vožnjo od Razdrtega do Ajdovščine in v obratni smeri bo torej treba za prihodnji dobri dve leti računati na daljšo in nevarnejšo vožnjo.
Pripadnikom reševalnih služb ter županom Tadeju Beočaninu (Ajdovščina), Antonu Lavrenčiču (Vipava) in Igorju Marentiču (Postojna) je sicer uspelo prepričati odgovorne na Darsu, da bo vožnja čez Rebernice ta čas bistveno varnejša, kot bi bila, če bi obveljal Darsov način ureditve prometa za čas gradnje.
Na sestanku v začetku oktobra so predstavniki Darsa namreč policistom, gasilcem, zdravstvenim reševalcem in lastnim vzdrževalcem povedali, da bodo za čas gradnje, ko bodo popolnoma zaprli polovico hitre ceste (najprej navzdol, nato navzgor), promet speljali po drugi polovici v obe smeri. Kar ni nič neobičajnega na hitrih cestah, ki potekajo po tleh, zelo nevarno pa na hitrih cestah, ki potekajo po viaduktih in skozi predore.
Niso poslušali gasilcev, policistov in reševalcev
Na sestanku so predstavniki reševalnih služb opozorili, da hitra cesta čez Rebernice nima urejenih dostopov, da so ti strmi in nevarni ter lahko že eno samo sneženje povzroči prometni kolaps v obe smeri. V primeru prometne nesreče pa bi bilo veliko vprašanje, kako bi se prebijali do ponesrečencev, za katere so lahko usodne minute.
Darsovci so s sestanka odkorakali neomajni, zato so predstavniki reševalnih služb stopili do omenjenih treh županov in jih prosili, naj oni posredujejo. Prejšnji teden so tako župani Beočanin, Lavrenčič in in Marentič odšli v Ljubljano in dosegli, da so na Darsu prisluhnili strokovnjakom za reševanje v nesrečah. »Predlog reševalnih služb smo najprej predstavili predstavnikom krajevnih skupnosti Razdrto in Podnanos ter nato z njihovim soglasjem odšli v Ljubljano,« nam je povedal vipavski župan Lavrenčič.
»Pozdravljamo odločitev Darsa, da bodo promet speljali tako, kot smo tudi sami predlagali. Taka ureditev bo omogočila, da bodo morebitni ponesrečenci v prometnih nesrečah pravočasno dobili pomoč. Z vidika varnosti je to najpametnejša rešitev,« je povedal vodja ajdovskega gasilsko-reševalnega centra Blaž Mlečnik.
Navzgor po hitri, navzdol po stari cesti
Namesto dvosmerno po eni polovici avtoceste bo zdaj promet navzgor potekal nemoteno po obeh pasovih hitre ceste, promet navzdol pa bodo preusmerili na staro cesto čez Rebernice. Pri tem bodo lahko policisti, reševalci in gasilci nemoteno reševali na hitri cesti, na stari cesti pa bo stanje tako kot pred odprtjem avtoceste. Tovornjake naj bi preusmerili na Fernetiče.
»Nova prometna ureditev je bila sprejeta ob sodelovanju družbe Dars z lokalnimi skupnostmi na podlagi pobude, ki sta jo podali občini Vipava in Ajdovščina ob podpori občine Postojna. Tovrstna začasna prometna ureditev je zaradi del izjema in ni predvidena za uporabo pri drugih obnovah,« so v sporočilu za javnost pojasnili z Darsa.
»Obnova bo kar dolga, sicer pa menim, da bo v redu, saj bomo končno dočakali, da bo promet potekal tudi ob burji, da ne bo trpelo naše gospodarstvo. Je bil res že čas, da se tudi to uredi,« pravi Lavrenčič. Desetkilometrski del hitre ceste na pobočju Nanosa je bil odprt leta 2009, šestkilometrski odsek do Vipave leta 2003, hitra cesta med Vipavo in Vipavskim Križem pa že leta 1999. Hitro cesto med Razdrtim in Vipavo je lani prevozilo povprečno 20.000 vozil dnevno, od tega 4400 tovornjakov.
Komentarji