V jutranjih urah, nekaj pred sedmo uro zjutraj, sta v bližini kraja Bad Aibling, približno 60 kilometrov južno od Münchna, silovito trčila potniška vlaka, ki sta v jutranji prometni konici prevažala potnike.

meridian bad aibling vlak železniška nesreča bavarska tragedija (3)

Zakaj sta se vlaka znašla na isti progi in pred trkom neovirano z največjo dovoljeno hitrostjo vozila drug proti drugemu, zaenkrat še ni znano. Vlaka sta po podatkih železniške družbe vozila na relaciji Rosenheim - Holzkirchen.

Število žrtev še ni dokončno, bavarska policija je sporočila, da je zaenkrat potrjeno deset smrtnih žrtev, med njimi sta tudi obe strojevodij, eno osebo pa še pogrešajo.

V izjemno kritičnem stanju je še najmanj 20 ljudi, ki imajo tako hude telesne poškodbe, da žal ni jasno, ali bodo nesrečo preživeli ali bodo poškodbam podlegli. Dodatno je poškodovanih še okoli 150 ljudi, od tega jih ima 40 težke telesne poškodbe.

meridian bad aibling vlak železniška nesreča bavarska tragedija (9)

Policija je zaprla dostop do kraja nesreče, predstavnik bavarske policije, Rainer Scharf, pa je povedal, da je zaenkrat znano le, da sta vlaka neovirano drvela drug proti drugemu z visoko hitrostjo in da tik pred trčenjem nista poizkušala zavirati, torej se strojevodji najbrž nista zavedala bridkega konca.

meridian bad aibling vlak železniška nesreča bavarska tragedija (2)

Glede na to, da na tej relaciji proge, poznane tudi kot "Mangfalltal-Bahn" promet poteka po enem samem tiru, se vlakovne kompozicije na postajah počakajo, da lahko vlaki neovirano vozijo v obeh smereh. Zakaj danes ni bilo tako in ali je šlo za težjo tehnično okvaro ter zakaj so odpovedali vsi varnostni sistemi, preiskovalci še ugotavljajo.

Na jutranjih progah družbe Meridian, ki skrbi za lokalni prevoz predvsem šolarjev in delavcev na relacijah München - Rosenheim - Salzburg, München - Rosenheim - Kufstein in München - Holzkirchen - Rosenheim, kjer se je tudi zgodila današnja tragedija. Praviloma so vlaki tak čas polni šolarjev, a so bili to jutro nekoliko manj polni, saj imajo šolarji na Bavarskem tako imenovane pustne počitnice, sicer bi bila tragedija še veliko večja.

meridian bad aibling vlak železniška nesreča bavarska tragedija (4)

Posledica silovitega trčenja je tako močno zverižena pločevina, da je praktično nemogoče ločiti, kje se začne en in kje drug vlak. Grozljiva so poročila reševalcev, da se iz notranjosti kompozicij slišijo kriki, ki pa postajajo čedalje šibkejši in kmalu tudi utihnejo. Glede na stanje trupla najdenega strojevodje so napovedi o ukleščenih potnikih žal precej črnoglede.

Na travniku pod progo, kjer sta razbitini, so številni reševalni helikopterji urgentnih reševalnih služb, poročevalci sporočajo, da se skoraj vsako minuto v zrak dvigne kakšen izmed njih, aktivirane so reševalne sile celotne Bavarske, svojo pomoč pa je ponudila tudi sosednja avstrijska dežela Tirolska, razen univerzitetne klinike v Münchnu pa ponesrečene prevažajo tudi v bolnišnico v Kufsteinu, ki je na avstrijsko-nemški meji.

meridian bad aibling vlak železniška nesreča bavarska tragedija (5)