Kot smo že poročali, je v tragediji v gorovju nedaleč od mesta Wuzhou v regiji Guangxi umrlo vseh 132 ljudi na krovu letala. Doslej jim namreč ni uspelo najti nobenega preživelega, tudi sicer pa je bilo glede na okoliščine strmoglavljenja upanje za kaj takega neznatno. Letalo je namreč strmoglavilo skorajda navpično, hitrost je bila velika, po pričevanju očividcev pa je bilo ob pristanku slišati glasen pok, »kot da bi zagrmelo.« Vzrok nesreče še naprej ostaja velika uganka, strokovnjaki pa zaenkrat niso uspeli postreči z več kot hipotezami. V letalski družbi China Eastern Airlines so medtem preventivno prizemljili celotno floto letal Boeing 737-800, kitajski predsednik Ši Džinping pa je odredil temeljito preiskavo.
Našli eno od obeh črnih skrinjic
Kot so na današnji novinarski konferenci pojasnili v kitajski upravi za civilno letalstvo (CAAC), so eno od obeh črnih skrinjic vendarle našli. Direktor njihovega oddelka za preiskovanje nesreč Mao Yanfeng je pojasnil, da je skrinjica v zelo slabem stanju, pri čemer zaenkrat še ne vedo niti tega, ali imajo v rokah zapisovalnik podatkov o letu ali zapisovalnik zvoka v pilotski kabini. Vse napore bodo zdaj usmerili v iskanje še druge črne skrinjice. Yanfeng je danes še pojasnil, da so bile v času nesreče vremenske razmere na območju povsem ustrezne za letenje in nenevarne. Dejal je še, da je bila komunikacija med posadko in enotami kontrole zračnega prometa ves čas leta, vse do trenutka, ko se je nenadoma začelo spuščati, povsem običajna.
V vasico Lu, iz katere je možna pot do kraja nesreče, so medtem danes prispeli nekateri sorodniki žrtev. Reševalno oziroma prej iskalno akcijo so sicer zaradi močnega deževja začasno prekinili, reševalnim ekipam, ki se na kraju prebijajo skozi razbitine, pa s hrano in vodo pomaga lokalno prebivalstvo.
Je letalu odtrgalo krila?
Po navedbah Johna Hansmana, profesorja astronavtike in aeronavtiki na Inštitutu za tehnologijo v Massachusettsu (MIT), prvi podatki kažejo, da se je hitrost letala nad goro »približala hitrosti zvoka.« Nad okoliščinam nesreče, kolikor so zaenkrat znane, so osupli tako piloti kot strokovnjaki za civilno letalstvo, saj je letalo strmoglavilo v skorajda navpičnem letu. »Ta nesreča je tudi z vidika pilota izjemno nenavadna, nepredstavljiva,« je denimo za portal Vice News dejal Minoru Uchida, nekdanji pilot v letalski družbi Japan Airlines in profesor na zasebni japonski univerzi Chiba Institute of Science. Pojasnil je, da bi krila letalo tudi v primeru okvare motorja držala v ravnini. Dodal je sicer, da je na posnetku strmoglavljenja videti, kot da bi letalo padalo brez obeh kril. Slednji bi lahko odtrgalo ob trčenju z drugimi predmeti ali ob močni eksploziji. »V preteklih preizkusih smo opazili, da se morajo krila ukriviti do najmanj 70-stopinjskega kota, da se zlomijo, kar je izjemno težko,« je še pojasnil.
Hiroyuki Kobayashi, strokovnjak za varnost v civilnem letalstvu in nekdanji pilot z 42-letnimi izkušnjami, je kot tri možne vzroke za nesrečo navedel mehansko napako, izjemne turbulence ali samomor pilota. Še en japonski strokovnjak za civilno letalstvo in nekdanji pilot Hiroshi Sugie je nesrečo primerjal s strmoglavljenjem letala letalske družbe Alaska Airlines januarja 2000. Navedeno letalo je zaradi okvare horizontalnega stabilizatorja, ki omogoča uravnavo nosu in lege letala, navpično strmoglavilo v Tihi ocean, v nesreči pa je umrlo vseh 88 ljudi na krovu. Po navedbah Suhieja bo zaradi narave nesreče težavno že iskanje posmrtnih ostankov žrtev, da bi kdo nesrečo preživel, pa je skorajda nemogoče.
Komentarji