Temelji na uporabi manjših, tudi privatnih in poslovnih parkirnih prostorov in garaž, ki sicer preko dneva neizkoriščeni samevajo, medtem ko tisoče voznikov išče prostor za svoje vozilo.
Idejni oče ideje Avgust Senica je svojo idejo predstavil že pred časom, vendar takrat še ni bilo pravega zanimanja niti tehnične možnosti za izkoriščanje takšnih parkirnih prostorov, saj je obstoječa tehnologija namenjena za večja parkirišča. TTParking pa je s svojimi sodelavci razvil računalniški voden sistem, ki omogoča dajanje parkirnih prostorov v najem s pomočjo mobilnega telefona in učinkovit nadzor nad njimi. Pri tem to za najemodajalca ne predstavlja stroškov, saj se sistem TTParking pokriva iz plačanih najemnin za parkirišča.
Parkiranje je preprosto – potrebno je le poklicati številko na zapornici za vstop in drugo številko za izstop. Pred tem je treba biti prijavljen oziroma registriran v sistem in imeti tam določen kredit. Z vstopom Monete v sistem TTParkinga pa je mogoče tudi parkiranje brez prijave v sistem zgolj s pošiljanjem SMS sporočila za vstop in izstop. »To pa seveda pomeni, da lahko na ta, bolj preprost način že sedaj parkira več kot 1,5 milijona voznikov, ki že uporabljajo Moneto,« je pojasnil Nina Strajnar, vodja skupine Moneta pri Telekomu Slovenije. Obračun poteka samodejno in brezgotovinsko. »Prednosti našega sistema je več – od krajšega časa potrebnega za iskanje parkirišč, do zmanjševanja avtomobilov, ki vozijo po mestu le zaradi tega, ker iščejo parkirišče, seveda pa omogočamo tudi vzpostavitev reda na parkirišču pred stanovanjskim blokom, saj je mogoče vselej preveriti, kdo je na parkirišču. Mogoče je ureditev sistema parkirišč za dostavo, mogoče pa je svoj prostor tudi rezervirati,« je ob koncu predstavitve povedal še Avgust Senica.
TTParking je razvil tudi mobilno aplikacijo za bolj enostavno parkiranje. S to aplikacijo za pametne telefone je moč hitro najti najbližji parkirni prostor, ga rezervirati, navigacija pa prevzame usmerjanje do prostora ali pa preprosto poklicati podporo. »Gre za aplikacijo, ki deluje na Androidu že leto dni, kmalu bo ceritificarna tudi aplikacija za iPhone,« je pojasnil tehnični vodja Teo Bunta.
Ker je tovrstno idejo težko zaščititi in ker bi pravo veljavo dobila šele z razširitvijo na več držav, so pri TTParkingu idejo predstavili tudi mogočim vlagateljem in se odločili za britansko skupino Lightman Investors. Predstavnik vlagateljev Andreas Schneider je takoj povedal, da jih je projekt pritegnil, ker gre praktično za win-win situacijo. »Promet izredno vpliva na nas, predvsem pa potniški, s katerim se srečujemo vsak dan. S tem pa nas na nek način tudi zasužnjuje. Ena največjih težav je prav parkiranje in s tem sistemom bi lahko zares pomagali razbremeniti mesta. Gre za preprost, učinkovit sistem, ki ga je mogoče uporabiti v vseh mestih in ga povezati v evropski sistem,« je razložil Schneider, ki je dejal, da bo Lightman Investors v ravzoj panevropske mreže vložil 20,5 milijona evrov in s tem odprl 31 pisarn v 27 državah. »S tem pa ne mislim, da se bomo ustavili, saj iščemo možnosti, da bi sistem začeli uvajati tudi drugod po svetu,« je zakjučil Schneider.
Komentarji