Kot so zapisali v poročilu, naj bi od leta 2001 razlika med laboratorijskimi rezultati in izpusti ob normalni vožnji zrasla za 30 odstotkov.

Nekateri avtomobili, vključno z modeli Mercedesa, BMW in Peugeota, naj bi zapisane izpuste ogljikovega dioksida presegali tudi za do 50 odstotkov.

"Enako kot testi za onesnaženost zraka, je bil popolnoma dikreditiran tudi evropski sistem za merjenje porabe goriva in izpustov ogljikovega dioksida," je poročilo komentiral Greg Archer iz neprofitne bruseljske skupine Transport & Energy.

"Škandal s Volkswagnom je le vrh ledene gore, pod vodo pa se skriva široko razširjeno izrabljanje pravil testiranja," je dodal.

Na teste v laboratorijih vpliva tudi prirejanje pogojev, kot je na primer izklapljanje klimatskih naprav. S tem je proizvajalcem uspelo prirediti rezultate tako, da zadovoljujejo evropskim standardom, čeprav so izpusti v resnici precej višji, piše francoska tiskovna agencija AFP. Napake oziroma premajhno pozornost temu problemu, predvsem pri dizelskih motorjih, je v luči škandala s Volkswagnom priznala tudi Evropska komisija.

Nekoliko drugače pa na raziskavo gledajo pri proizvajalcih avtomobilov, med drugim so v Daimlerju, ki proizvaja Mercedese, zapisali, da avtorji raziskave niso zapisali, koliko njihovih avtomobilov so vključili vanjo.

V raziskavi so sicer podatke proizvajalcev primerjali z dejansko porabo 600.000 vozil v šestih državah. Ob tem v Transport & Energy dodajajo, da nenatančni laboratorijski testi povprečnega voznika stanejo okoli 450 evrov letno, ki jih mora dodatno nameniti za gorivo.

Avtomobili so odgovorni za 15 odstotkov vseh emisij ogljikovega dioksida v EU, po standardih EU pa bi morali proizvajalci emisije zmanjšati na povprečje 140 gramov ogljikovega dioksida na kilometer do letos, do leta 2021 pa na 95 gramov.