Slovenska demokratska stranka (SDS), ki v predvolilno tekmo vstopa z največjo malho denarja in vojsko »spletnih trolov«, ki skrbijo za širjenje (lažnih) informacij, si bo pri nagovarjanju volivcev tako kot leta 2008 pomagala z brezplačniki.
Tako so v začetku decembra številna gospodinjstva po vsej državi, v mestih in na podeželju, v nabiralnike prejela brezplačen izvod Demokracije, strankarskega tednika SDS. Izdalo ga je podjetje Nova Obzorja, ki je v lasti stranke in vlagateljev iz Madžarske, natisnjen pa je bil v kar 200 tisoč izvodih. V novem brezplačniku so lahko bralci prebrali ekskluziven intervju z Janezom Janšo in analizo »velikih gospodarskih uspehov«. Krivdo za četrti val epidemije so pisci pripisali »destruktivnemu ravnanju leve opcije«.
»Naša revija nima 'bogatih' stricev iz ozadja, v naš medij ne prihaja denar vzporednega mehanizma. Ne, revija Demokracija je na trgu in odvisna od prodaje, njeno izhajanje je odvisno od vas,« je bralce brezplačnika nagovoril odgovorni urednik Demokracije Jože Biščak. Toda bralcem je zamolčal, da so račune za propagandni bilten stranke poravnali z davkoplačevalskim denarjem.
Janez Janša po stopinjah Mira Cerarja
Slovenska demokratska stranka (SDS) si bo pri nagovarjanju volivcev tako kot leta 2008 pomagala z brezplačniki.
V brezplačniku smo našteli več kot 20 jasno vidnih ali prikritih oglasov, financiranih z denarjem državnih podjetij, ki jih vodijo izbranci vladajoče stranke, nekaterih slovenskih občin, v katerih vladajo župani pomladnih strank, in iz državnega proračuna.
V vseh primerih gre za javni oziroma državni denar, zato je že zdaj jasno, da bo imelo računsko sodišče veliko dela z ugotavljanjem nepravilnosti pri financiranju volilne kampanje. Leta 2018 je vrhovno sodišče razveljavilo referendum o drugem tiru, ker je v kampanji sodelovala tudi vlada. V 150 oglasov na TV-kanalih, tisk 20 tisoč letakov in v druge oblike oglaševanja je vložila 97.000 evrov proračunskega denarja. Takšno nastopanje vlade v kampanji je sodišče označilo za pravno nedopustno. Odločitev sodišča je pripeljala do odstopa takratnega predsednika vlade Mira Cerarja.
Štiri leta pozneje je meja med vlado in njeno prvo stranko v celoti zabrisana. SDS je Slovenijo prelepila s plakati s svojimi logotipi in barvami, na katerih se hvali z infrastrukturnimi in drugimi projekti, financiranimi z vladnim denarjem. Enako je počela med epidemijo, ko se je s plakati zahvaljevala zdravnikom. Zdaj vlada še bolj neposredno financira strankarsko propagando. V brezplačniku SDS je sama zakupila več oglasov, s katerimi stranka nagovarja volivce.
Med vladnimi institucijami sta tako oglas plačala resorja dveh ministrov brez listnice iz stranke SDS: služba za razvoj, ki jo vodi Zvonko Černač, in urad za zamejce, na čelu katerega je Helena Jaklitsch.
Direktorji državnih podjetij so se zvesto odzvali
Številna gospodinjstva po vsej državi, v mestih in na podeželju, so decembra v nabiralnike prejela brezplačen izvod Demokracije.
Med državnimi podjetji prednjači Pošta Slovenije, ki oglašuje na dveh mestih v brezplačniku. Na čelu Pošte Slovenije je Tomaž Kokot, nekdanji kandidat SDS za župana Poljčan. Poln mandat na čelu te državne družbe je na zahtevo vladajoče stranke dobil v začetku februarja, pot do položaja pa mu je pomagal utirati tudi dolgoletni Janšev odvetnik Franci Matoz. Pošti Slovenije za več oglasov ni bilo treba plačati ničesar, ampak je verjetno prišlo do kompenzacije s stroški raznosa Demokracije.
Med financerji brezplačnika je tudi Telekom Slovenije, ki ga vodi Cvetko Sršen, nekdanji kandidat SDS za župana Krškega. Nadzorni svet družbe vodi še en član SDS, Iztok Černoša. Prostor je dobilo tudi podjetje 2TDK, ki gradi drugi tir železniške proge med Divačo in Koprom. Njegov direktor je Pavle Hevka, ki je bil v času te vlade imenovan v kvoti nekdanje Stranke modernega centra (SMC).
Država je tudi lastnica Javnega zavoda Brdo, ki je v brezplačniku objavil oglas in pogovor z direktorjem Marjanom Hribarjem. Gre za dolgoletnega vidnega člana SDS in župana Šmarjeških Toplic, ki ima neposreden dostop do Janše.
Na pomoč priskočili tudi prijateljski župani
Med občinami, ki same ali prek javnih zavodov v svoji lasti financirajo glasilo SDS, prevladujejo tiste z župani, ki so ali člani SDS ali so na volitvah kandidirali s podporo te stranke.
Braslovče – župan občine je Tomaž Žohar, ki je bil leta 2018 izvoljen s podporo SDS, letos pa se bo potegoval za nov mandat. V začetku februarja se je Žohar srečal z Janšo v njegovem kabinetu, je razvidno iz uradne evidence obiskovalcev.
Občina Šentrupert – vodi jo kandidat SDS Andrej Martin Kostelec.
Občino Brežice že od leta 2002 vodi član SDS Ivan Molan, v času prve Janševe vlade član nadzornega sveta Holdinga Slovenske elektrarne (HSE).
Občina Lendava – župan je član SDS Janez Magyar. Februarja letos je gostil srečanje Janeza Janše in Viktorja Orbana, njegovega najtesnejšega političnega zaveznika.
Zavod za turizem občine Vrhnika – njen župan je član SDS Daniel Cukjati.
Vuzenica – župan Franjo Golob, ki je bil leta 2018 izvoljen s podporo SDS. Je tudi državni svetnik.
Vipava – župan občine je Goran Kodelja, ki je leta 2018 kandidiral s podporo NSi in SMC.
Kobarid – župan je Marko Matajurc, neodvisni kandidat, ki v občini vlada tudi s podporo SDS. Januarja letos je gostoval tudi v pogovorni oddaji na Nova24TV.
Občina Kamnik – župan je Matej Slapar iz NSi.
Oglas bodočega monopolista
Že na prvih straneh brezplačnika je mogoče najti celostranski oglas družbe Slopak, ki nagovarja podjetja, naj se prek nje vključijo v sistem ravnanja z odpadno embalažo. Direktor Slopaka je Boštjan Aver, ki je bil v zadnjem času kandidat največje vladne stranke za več položajev v državnem gospodarstvu. Minister za okolje Andrej Vizjak (SDS) si ravno zdaj prizadeva za sprejetje novega zakona o varstvu okolja, ki bi 20 milijonov evrov vreden posel z odpadno embalažo pripeljal v roke Slopaka in mu podelil vlogo monopolista na trgu.
Oglas je zakupilo tudi več združenj gospodarstvenikov. Med njimi je Združenje delodajalcev, ki ga vodi Marjan Trobiš, velik podpornik vlade. Že februarja 2020 je Trobiš Janši »javno izrazil podporo pri njegovih prizadevanjih za oblikovanje nove vlade«. Kritičen je bil tudi do protivladnih protestov. Trobiš je tudi direktor podjetja Boxmark Leather, ki je deset dni po razglasitvi epidemije zagnalo proizvodnjo zaščitnih mask, za kar se mu je Janša javno zahvalil.
Komentarji