Gospodarski ministri omenjenih nemških zveznih dežel so v skupnem pozivu Volkswagnu zapisali, da je njihov glavni cilj ohranitev vseh proizvodnih obratov tega avtomobilskega velikana v Nemčiji. "To pomeni, da posamezne tovarne ne bodo delovale druga proti drugi," so se zavezali v dokumentu, ki je danes zaokrožil v javnosti.

Spodnja Saška, Saška, Hessen in Berlin si želijo nove dolgoročne kolektivne pogodbe, ki bi zagotovila zaščito delovnih mest in ohranitev strokovnega znanja v Volkswagnu. "Ko se strokovno znanje enkrat izgubi, običajno ostane izgubljeno ali pa je njegovo obnavljanje zelo drago," so še opozorili ministri Olaf Lies iz Spodnje Saške, Martin Dulig iz Saške, Kaweh Mansoori iz Hessna in Franziska Giffey iz Berlina.

Volkswagen na ravni skupine v Nemčiji zaposluje okoli 120.000 ljudi, več kot 100.000 v Spodnji Saški. Avtomobilski gigant je nedavno prekinil desetletja star sporazum, ki ga je imel s sindikati sklenjenega glede varnosti zaposlitev. Ob krizi v avtomobilski industriji so zdaj v teku razprave o zaprtju obratov in odpuščanju v Nemčiji.

Kriza je izbruhnila potem, ko je država lani umaknila subvencije za nakup električnih avtomobilov, zaradi česar je prišlo do upada povpraševanja v največjem gospodarstvu območja evra. Proizvodnja avtomobilskih proizvajalcev je zato v Nemčiji okrnjena.

Vsi štirje gospodarski ministri omenjenih nemških zveznih dežel si v tej luči želijo novih državnih spodbud, ki bi spodbudile nemško avtomobilsko industrijo.

Izziv za avtomobilsko industrijo v EU predstavlja tudi konkurenca kitajskih ponudnikov električnih vozil.