Začnimo na koncu. Avenger je na prvi pogled izjemno zanimiv avtomobil. Vsem je jasno, da so njegovi sestavni deli iz Stellantisove zakladnice. A z vrsto zelo posrečenih oblikovalskih potez so kljub vsemogočni plastiki uspeli narediti privlačno vozilo. Spominja na uspele projekte konkurence, na primer malega range roverja ali terenskega minija. Veliko ime v novi podobi. Poleg vsega ima nekakšno prepoznavno in všečno dušo. Pretiravamo? Morda, malce, ampak jeepa, sestavljenega iz evropskih delov, posebej z električnim pogonom, na tako zabaven način še nismo izkusili. 

Jeep avenger je svež model z začetka leta, ki ga izdelujejo na Poljskem. Kljub fiatovsko obarvanim potezam prinaša zanimivo zunanjost, ki ji ne uidejo družinske podobnosti, združene s sodobnim križancem oglatih oblin. Zadek je izjemno kratek, zato se opazovalec upravičeno sprašuje, kako so vanj spravili še prtljažnik. Med prijetnimi podrobnostmi najdete pikapolonico na plastičnem robu strehe, opazovalca neba na robu vetrobranskega stekla ali gore na zadnjem steklu. Vseeno je tudi avenger del velike Jeepove družine. Čeprav smo nekajkrat slišali, da gre za poskus pretvorbe peugeota v jeepa, se zdi paket zunanjosti zelo prijeten.

Jeep Avenger E Summit156_001
Jure Urbančič
Lično urejena notranjost s prepoznavnim Jeepovim dizajnom

Notranjost je klasično prepoznavna

Notranjost ne skriva Stellantisove zakladnice idej, čeprav robustno uporabnost nekako prepoznavamo kot del Jeepove tradicije. Kombinacija z armaturno ploščo v barvi zunanjosti je dobrodošla in poživlja. Prav tako ambientalna osvetlitev. Enako zanimiva je rešitev zračnikov in pokrova odlagalnega prostora pred sredinsko konzolo. Igrive podrobnosti, kot je zvok bobnov pri vklopu smernikov, dajejo občutek, da so si pri Stellantisu za avengerja vzeli čas in mu podarili nekaj več. Upravljanje in razporeditev zaslonov s tipkami je blizu, če ne enaka peugeotu 2008. Podobno je z zasnovo menijev na glavnem upravljalnem zaslonu na dotik in oglatostjo uporabniškega vmesnika. Zaslon pred voznikom se nam je močno prikupil. Zares nudi jasno predstavo o tem, kaj se z vozilom dogaja, dodaja še navigacijo in trenuten doseg. Včasih pri bolj zvenečih znamkah precej bolj komplicirajo. Programje se nam je brez zapletov posodobilo kar med testom, in to z bliskovito hitrostjo. Pohvalno! Zanimiva je tudi rešitev pokrova prostora za odlaganje, ki spominja na enega izmed pokrival tablic. Tudi zloži se lahko na več načinov. Odlagalne prostore so namestili v vse dele avengerja. Trditve, da vanje zložite vsebino ročne prtljage, nismo preverjali, verjamemo.

Jeep Avenger E Summit156_002
Jure Urbančič
Jeep Avenger E Summit156

Kakšno besedico lahko namenimo tudi nenavadni, redki in znani rešitvi upravljanja smeri in načina vožnje. Pri neelektričnih vozilih bi bilo to upravljanje menjalnika. Serija gumbov od P do D/B ni kdo ve kako ergonomska, moti pa le prvih nekaj dni. Pozdravljen, fiat 500e. Sedeži so udobni, zadaj je spet težavica z vzdolžnim prostorom, za glave ga je veliko. Prtljažnik ni kdo ve kako razsežen, saj tudi ne more biti zaradi avengerjevih zunanjih mer. Kabli za polnjenje pa lepo ležijo v prostoru pod dnom. Frunka, kot lepo rečemo prtljažniku nekaterih električnih vozil, tudi pri avengerju ni. Električni pogon je na istem mestu, kjer pri bencinskem sorodniku najdete batni motor.

Jeep Avenger E Summit156_003
Jure Urbančič
Avenger je poln drobnih presenečenj (easter egg), tale fantek, ki gleda luno, je sin oblikovalca avtomobila Danieleja Calonaccija

 Kljub poreklu je doma na asfaltu

Vožnja z jeepom avenger je zabavna in udobna, čisto taka, kot je avenger videti od zunaj. Avto je dovolj tih in dovolj dobro blaži neravnine vseh voznih podlag. Spet gre za enega izmed malčkov križancev, ki se najbolje počutijo na utrjenih cestah. Pogonski sklop z nadzorovanim navorom električnega motorja sicer ponuja boljšo opcijo od bencinskih agregatov, če bi želeli premagati katerega izmed izzivov na slabših cestah. Zato vam ponuja tudi posebne načine vožnje s podporo za počasno plazenje, vožnjo po snegu in blatu. Obenem jeep rad pokaže podatke o oddaljenosti od tal in možnosti vožnje po stoječi vodi. Vsekakor pozitivno, nikar pa ne bodite preveč pogumni. Jeep avenger ni brezpotno vozilo, logotipu navkljub. Njegove prednosti so enostavnost upravljanja, nezahtevnost vožnje, hiter volanski mehanizem, a z malo povratnimi informacijami. Pri podvozju in nastavitvah vsekakor prevzema dobre strani koncernske tehnike.

Jeep Avenger E Summit156_004
Jure Urbančič
Manj posrečen je način izbire smeri vožnje, z ločenimi gumbi.

Pogon ima kar 115 kilovatov največje moči, sam električni motor pa je znan iz drugih Stellantisovih modelov. Zalogo energije nosi baterija s 54 kWh (uporabnih 51 kWh) in ob tehniki, ki ni zelo potratna in omogoča dobro rekuperacijo energije, dejansko kombinirano zmore okrog 370 kilometrov dosega pri povprečno prijetnih temperaturah, kjer ni potrebno niti močno hladiti, še manj močno greti. Z radikalnim varčevanjem bi šlo do roba štiristotice. Obenem pri močno začinjenih zahtevah ali vremenskih razmerah 51 kWh počasi ne bo dovolj. Polnjenje bo večinoma potekalo v 11 kW načinu, počasi in zanesljivo v nekaj urah. Realno je polnjenje morda nekoliko počasnejše, a v praksi tega ne občutite. Če si le rezervirate dovolj časa in se ne obesite na počasno nočno polnjenje in se vam istočasno nekam mudi. Hitro polnjenje zagotavlja 100 kW z enosmernim tokom in tri četrtine polno baterijo v manj kot pol ure. Ni presenetljivo ali ekstremno, je pa dovolj udobno. Rekordov ob ponujeni zalogi energije seveda ne boste dosegli. Moči je povsem dovolj, skupaj s prijetnim položajem za volanom se zdi, da ste kralj avtomobila. 

Jeep Avenger E Summit156_005
Jure Urbančič
Prtljažnik meri 355 litrov, kablovje pa se pospravi pod dno.

Nekako ponuja nekaj, česar v drugih Stellantisovih malčkih še nismo izkusili. Precej dobro za znamko Jeep. S cenami so aktualni glede meje subvencije, v paketu opreme, ki smo jo smeli okusiti v testnem avtomobilu, nismo pogrešali ničesar. Se pa zato cena precej dvigne. Konkurenca je trda in tudi drugi ponujajo precej.

TEHNIČNI PODATKI

Motor: število motorjev - 1; moč - 115 kW; navor 260 Nm; Baterija:Li-ion; kapaciteta - 51,0 kWh; moč polnjenja (AC) - 11 kW; čas polnjenja (20%-80%, AC) - 03:14; moč polnjenja (DC) - 100 kW; čas polnjenja (20%-80%, DC) - 00:31; mere (d/š/v) - 4084 mm x 1776 mm x 1528 mm; medosna razdalja - 2562 mm; odmik od tal - 209 mm; pospešek - 9,0 s do 100 km/h; najvišja hitrost - 150 km/h; poraba WLTP - 15,6 kWh/100km; doseg - 395 km; gume; obračalni krog - 10,5 m; masa - 1495 kg; nosilnost - 530 kg; skupna dovoljena masa - 2025 kg; prtljažnik - 355 l; Cena osnovnega - 34.990 evrov; Cena testnega - 41.950 evrov.

PLUS IN MINUS

+ oblika, razveseljive podrobnosti, udobno vzmetenje, nezahtevno upravljanje, ugodna poraba električne energije, spodoben doseg, enostavno posodabljanje programja, veliko odlagalnih prostorov

- malo prostora na zadnji klopi, podedovano upravljanje menjalnika, zelo omejen način vožnje z eno stopalko, umeten občutek na volanu