Podpirajo »napore«, »dobre ideje« in »nove moderne pristope«, ki bi povečali zanimanje mladih za poklic vojaka. Zavedajo se, da je treba zaradi podhranjenosti vojske nekaj storiti, nenazadnje prihaja med vojaki do izgorelosti. Pravijo, da pripadnik Slovenske vojske v povprečju dela 240 ur na teden.
Kaj jih torej moti? »Nerazumno dejstvo, da ste za promocijo vojaškega poklica pripravljeni odšteti 1,9 milijona evrov, medtem pa ignorirate odločitve Evropskega sodišča kot tudi odločitve Vrhovnega sodišča RS glede plačila ur pripravljenosti na določenem kraju oz. delovnem mestu pripadnikom SV,« sporočajo v odprtem pismu, kjer dodajajo, da so v sindikatu vložili več kot 1700 tožb na delovno in socialno sodišče. »Neodzivnost s strani MO pa v sindikatih in med oškodovanimi pripadniki lahko razumemo samo na način, da z zavlačevanjem želite doseči, da oškodovani pripadniki, ki niso vložili tožbe in bodo zaradi zastaralnih rokov v morebitni pozitivni odločitvi sodišča prikrajšani pri izplačilu,« so ostri v sindikatu.
Za konec ministru za obrambo Marjanu Šarcu sporočajo, da »Prej, ko boste spoznali, da je edina realna promocija vojaškega poklica zadovoljen pripadnik SV, ki mu ni potrebno iskati svoje pravice na pristojnih sodiščih in prejme pošteno plačilo za opravljeno delo toliko manj, bo potrebno razmetavati denar davkoplačevalcev še posebej ob dejstvu, da je promocijski učinek dostojno plačanega vojaka bistveno bolj verjeten v dosegu novih zaposlitev kot pa projekt resničnostne serije po poročanju medijev, vredne 1,9 milijona evrov, ki pa nima nobenega zagotovila o uspešnosti novih zaposlitev.«
Kakšna bo ta dokumentarna resničnostna serija?
Menda na pozitivne vidike vojaške službe in njen prispevek družbi. Tekmovalci se bodo v različnih vsebinskih sklopih pomerili v izvajanju nalog, kot so postavljanje vojaškega tabora, premagovanje ovir ali reševanje ranjenca. Serija, ki bo obsegala vsaj 10 epizod, ki bodo trajale od 40 do 45 minut, bo namenjena gledalcem v starosti od 16 do 30 let. Kot so še zapisali, bo vsebina serije prilagojena interesom in potrebam mladih, ki naj bi jih spodbujala k razmisleku o opravljanju vojaškega poklica oziroma sodelovanja s Slovensko vojsko.
Izvajalec serije bo za 1,9 milijona evrov družba Akademija Ris iz Zagradca pri Grosupljem. Večer je poročal, da gre za podjetje v stoodstotni lasti Luke Zorenča, ki je brez zaposlenih in brez prometa. Podjetje je bilo ustanovljeno pod imenom MPL trgovina s plovili, a ga je konec junija letos, dva meseca pred objavo poziva MORS, nekdanji lastnik prodal Zorenču, ki ga je nato preimenoval v Akademija Ris.
Zorenč je za Večer povedal, da ima kot nekdanji pripadnik enote za specialno delovanje Slovenske vojske obširne izkušnje in podrobno poznavanje vojaškega poklica, odkar pa je zapustil vrste SV, pa se po lastnih besedah ukvarja z različnimi načini popularizacije vojaških veščin in poklica. Med drugim je napisal knjigo z naslovom Ris, po kateri je po njegovih navedbah zasnovana tudi serija, ponujena v razpisu. »Že več let na podlagi izkušenj iz specialnih sil izvajam številne kompleksne tečaje napredne medicine in preživetja v naravi. Del teh tečajev in dogodkov je tudi medijska ekipa, ki producira epizodne serije. Nekatere angleške verzije na kanalu youtube imajo tudi več kot 2 milijona ogledov. V razpisu skupaj s podizvajalci izpolnjujemo vse zahtevane reference, kar je potrdila tudi razpisna komisija. Kot zahteva razpis, so bile naše oddaje predvajane na največjih komercialnih televizijah, glavni nastopajoči pa imajo skupaj več desetletij izkušenj najzahtevnejših profilov v vojaškem poklicu.«
Komentarji