Opozorili so na pomanjkljivo označbo embalaže, med drugim manjka opozorilo, da energijska pijača ni primerna za otroke. O tem so že opozorili upravo za varno hrano in varnost živil.
"Na Zvezi potrošnikov Slovenije smo skrbno preverili označbe na izdelkih Prime Energy drink Lemon/Lime in Prime Hydration drink Lemonade, kupljenih v ljubljanskem nakupovalnem središču. Seznam napak je izjemno dolg," so opozorili na zvezi potrošnikov.
Kot so navedli, nekatere pijače niso bile opremljene s slovensko označbo, na tistih, kjer so našli slovenski prevod, pa ni bilo opisnega imena, označba je vsebovala napačne prevode, seznam sestavin je bil pomanjkljiv, prav tako ni bilo obveznih podatkov o vsebnosti kofeina in opozoril, da energijska pijača ni primerna za otroke. "Na ZPS smo na nepravilnosti že opozorili upravo za varno hrano in varnost živil, pričakujemo takojšnje ukrepanje," so zapisali.
(Pre)velika vsebnost kofeina
Blagovna znamka Prime po navedbah ZPS s premišljenimi marketinškimi potezami prodira na slovenski trg, pri čemer po njihovi oceni ni dvoma, da so ciljna skupina predvsem otroci in da izkorišča njihovo neizkušenost. Med drugim so opozorili na vsebnost kofeina.
Evropska agencija za varno hrano (EFSA) je kot še varno dnevno količino kofeina za otroke določila tri miligrame na kilogram telesne mase. "Na ameriški označbi smo našli navedbo, da ena pločevinka (355 mililitrov) vsebuje 200 miligramov kofeina, kar pomeni, da 40-kilogramski otrok z zaužitjem ene pločevinke preseže še varen vnos za 66 odstotkov," so opozorili.
Na slovenski označbi sicer tega podatka ni. "Gre za pijačo, ki je bolj bogata s kofeinom kot druge pijače na našem trgu, ki v povprečju vsebujejo okrog 80 miligramov kofeina v pločevinki," so izpostavili.
Nevarna in draga pijača
Za posebne različice pijače je treba pri nas odšteti od 5,99 do 12,99 evra, na črnem trgu nekateri izdelki dosegajo tudi ceno 20 evrov, so še dodali na ZPS in pojasnili, da se cena podobnih pijač drugih proizvajalcev se giblje od enega do treh evrov. Pijača Prime je sicer priljubljena predvsem po zaslugi YouTube vplivnežev.
"Otroci imajo na spletu neomejen dostop do različnih vsebin, ki so premalo nadzorovane. Tudi zakonodaja, ki ureja oglaševanje živil otrokom, se za zdaj še ne dotika tovrstnih medijev," so še opozorili na zvezi. Starše so pozvali, naj otrokom omejijo dostop do teh vsebin, se z njimi pogovarjajo, predvsem pa naj jih z zgledom naučijo kritičnega vrednotenja teh informacij.
Komentarji