Lansko poletje je ameriško podjetje Cruise pridobilo licenco za opravljanje taksi prevozov brez voznika. Znanstvena fantastika za nas, a že več kot leto dni realnost v San Franciscu in nekaterih drugih mestih v Združenih državah Amerike.

Začeli so s 30. električnimi vozili, ki so vozili potnike samo med 22 in 6 uro v manj prometnih delih San Francisca, a so kasneje močno povečali število vozil ter prav tako ure voženj in področja, kjer so smeli voziti.

Nenaklonjenost lokalnega življa

Avgusta letošnjega leta je Cruise zaradi dveh manjših nesreč moral svojo delovanje omejiti na 50 taksijev podnevi in 150 ponoči. A so se kljub temu še vedno pojavljale zahteve po preklicu dovoljenj, saj prebivalci San Francisca začuda niso najbolj naklonjeni samovozečim taksijem, čeprav njihovo delovanje sicer ni povzročilo še nobene smrtne žrtve, velika večina trkov, ki se je zgodila, pa je bila pri zelo majhnih hitrostih, ki v v glavnem niti niso povzročila kakšne škode.

Usodna nesreča?

Zadnja izmed nesreč, ki se je zgodila oktobra, pa je izbila sodu dno. Samovozeči taksi je namreč pravilno, ob zeleni luči, speljal čez križišče, kjer pa je na zebri še vedno stala peška, ki jo je avto povozil in se sunkovito ustavil šele nad njo. Ko Cruisov avto zazna nesrečo se samodejno ustavi in (ob)stoji, zato avta nekaj časa niso mogli premakniti z noge peške. Uspelo jim je šele ob posredovanju nadzornega centra, ki je deaktiviral avtomatski sistem avtomobila.

Kakorkoli že, včeraj, dobra dva tedna po tej nesreči, so predstavniki podjetja Cruise sporočili, da ukinjajo vožnjo svojih avtonomnih vozil brez voznika povsod po ZDA. Dovoljenje jim je preklicalo kalifornijsko ministrstvo za promet. Še vedno pa bodo normalno vozili naprej njihovi taksiji v katerih preventivno sedi voznik, ki lahko odreagira, če je potrebno.

Se bodo vrnili?

Cruise ob tem zagotovlja, da prekinitev voženj ni povezana s kakšnimi incidenti ali nesrečami. Pravijo namreč, da gre samo za preventivni ukrep in da si bodo vzeli nekaj časa, da preverijo, kako bi lahko njihovi avtomobili delovali še bolje.

Prepričani smo, da se bo delež avtonomnih vozil v bližnji prihodnosti drastično povečal, veliko vprašanje pa je, kdaj bomo kaj takšnega videli v Sloveniji, čeprav ne bi bilo tako nemogoče, saj našo cestno omrežje ni zelo veliko.