Stara Šmarska cesta je dolga samo pet kilometrov, a je zanemarjena, kot že dolgo ne. Asfalt je poln lukenj, suhozidi se rušijo na cesto, betonskega robnika domala ni več videti. Ljudje, ki živijo ob njej, so jo morali po deževju sami očistiti in usmeriti meteorne vode v odtoke, tako zamašene, da komajda požirajo vodo.

Daleč od oči, daleč od asfalta

»Cesta ima pomemben značaj, ker predstavlja glavni obvoz, ko se na Šmarski cesti zgodi nesreča. Po njej se vozijo krajani Gažona in Šalare, uporabljajo jo šolski in redni avtobusni prevozi ter je ne nazadnje tudi rekreativna cesta za pohodnike in kolesarje,« spet opozarja Milan Rejec.

Tamkajšnji prebivalci so se že oglasili pred tremi leti, ker so bili nezadovoljni z obnovo in preplastitvijo 150-metrskega odseka cestišča. Dela so bila izvedena pomanjkljivo, so opozarjali. Plast asfalta je bila debela le dva do tri centimetre, na nekaj mestih so zgolj polili bitumensko tekočino za boljši oprijem. Vzdrževalci ne popravljajo cestnih ograj, ne čistijo redno odtokov, obcestne škarpe in zidovi se rušijo na vozišče.

V občini sicer opozarjajo, da so vsa zemljišča nad občinsko cesto (podporni zidovi, brežine) v zasebni lasti, kar pomeni, da občina vanje ne sme posegati in so zanje dolžni skrbeti lastniki sami. In vendar nihče ne razume, zakaj je odnos koprske občine do ceste, ki jo vsakodnevno uporablja nekaj sto krajanov Šalare in Gažona, tako mačehovski.

Družba CPK še nima novega naročila

Naš bralec dodaja, da jih je pred kratkim obiskal tudi koprski župan Aleš Bržan z ekipo ter sam opazil malomarno vzdrževanje ceste. Staro Šmarsko cesto namreč upravlja koprska občina in v njenem imenu družba CPK.

»Zavedamo se, da sta urejenost in pravočasna sanacija cestišč pomembni za varnost na cesti. A to, katera cestna popravila in obnove bodo v načrtu del, ni v naši pristojnosti, saj smo le izvajalci. Pobude krajanov sicer pozdravljamo, treba pa jih je nasloviti na Mestno občino Koper kot upravljalca. Verjamemo, da so s situacijo seznanjeni in da je tudi v njihovem interesu, da se stanje te ceste in drugih cest, ki potrebujejo nujno sanacijo, čim prej popravi, glede na prioritete in omejena proračunska sredstva, ki jih imajo na voljo,« nam je na vprašanje, kdaj bo stara Šmarska cesta na vrsti za popravilo, odgovorila Aleksandra Ukota, namestnica predsednika upravnega odbora.

Nazadnje je družba CPK letos na cesti izvajala vzdrževalna dela, kot sta redna letna košnja in čiščenje vozišča po zadnjem večjem neurju. Drugih večjih vzdrževalnih del pa jim še nihče ni naročil, pravi Aleksandra Ukota.

šmarska cesta, rušenje škarpe, bankina
Milan Rejec
Škarpe se rušijo na cestišče – občina opozarja, da so zasebna last in bi jih morali lastniki sami vzdrževati in popravljati.

Obljube občine

»Po nedavnih neurjih smo odstranili plazove in nanose ter obnovili potrebno signalizacijo. Moramo pa opozoriti, da gre za nanose z zemljišč, ki so v zasebni lasti ali lasti Sklada kmetijskih zemljišč in gozdov, iz lastništva pa izhaja tudi obveza po sanaciji, odstranitvi plazu. Vzdrževalci poskrbijo za odstranitev plazu in vzpostavitev voznega stanja na cesti, medtem ko je sanacija obveza lastnika zemljišča,« opozarjajo v koprski občini.

Dodajajo, da občina skrbi, da se redno izvajata košnja in obrezovanje rastja ob cesti. »Redno in investicijsko vzdrževanje na tej cesti pa se bo v okviru predvidenih sredstev izvajalo tudi v prihodnje. V naslednjem tednu bo vzdrževalec skladno z načrtom pristopil k čiščenju koritnic ob vozišču ter pregledu in čiščenju prepustov,« o tem, da niso pozabili na staro Šmarsko cesto, dodajajo v občini. Obljubljajo, da bodo sanacijo najbolj kritičnih odsekov uskladili s predstavniki krajevne skupnosti. Če se bodo dogovorili, da je sanacija nujna, jo bodo vnesli v načrt razvojnih programov.